A takarítás, irodatakarítás fontos, nélkülözhetetlen. Aki ezt elolvassa, az valószínűleg egyetért ezzel. Sőt, aki ezen a honlapon jár, az szeretne valamilyen megoldást keresni erre a problémájára. Szerintünk a legfontosabb az, hogy mitől lesz egy takarító vagy egy takarító cég jó. A takarítóink képzésében a legfontosabb feladatunknak érezzük azt, hogy megértessük a takarítóinkkal, hogy mitől lesznek ők jó takarítók. Vannak alapvető fontosságú jellemzők. Megbízható, pontos, precíz, becsületes, készséges, rugalmas, stb... Általában a hirdetésekben is ezekkel találkozhatunk a takarító cégeknél. Ezek a takarítás szempontjából fontosak. Ezek nélkül tulajdonképpen nincs is értelme beszélni egy takarítóról, vagy takarító cégről.
De ezek a jellemzők csak alapvető fontosságúak. Olyan, mint a kerék az autón. Kell hozzá.
De hogy mitől is lesz egy takarító jó? A tervezéstől és a gondos kivitelezéstől, amitől például egy Porsche jó.
Tervezés:
Tehát meg kell tervezni. Tervezni a hatékony képzését, amikor megtanulja a vegyszerek helyes használatát, megtanulja az eszközök helyes használatát, megtanulja, hogy hogyan kell a munkaterületeken és az ügyfelekkel a leghelyesebben viselkedni, hogy mire kell figyelni a maximális biztonság érdekében, hogy hogyan kell a problémákat megoldani.
Kivitelezés:
És a gondos kivitelezés ugyanolyan fontos, mint a tervezés. Fontos, hogy a tervezett munka, folyamatosan ellenőrizve legyen. Minősége biztosítva legyen. Minőségbiztosítás. Egy jó takarító ellenőrzi magát, egy jó takarító cég folyamatosan ellenőriz. A takarítóinkat tanítjuk arra, hogyha készen vannak egy részterülettel ellenőrizzék le a munkájukat. Ha eljutunk arra a szintre, hogy egy takarító ellenőrzi magát, és kijavítja a hibáit, tehát szeretné úgy elvégezni a munkáját, hogy a lehető legtöbb hibát kiküszöbölje, akkor már jó takarítóról beszélünk. Ez a takarító azért dolgozik, hogy tisztaságot teremtsen. Ez a takarító nem a munkaidőt nézi, hanem azt, hogy a munkája el legyen végezve. Fontos, hogy munka közben nem mindig lehet megkülönböztetni a jót a rossztól. Bár azért munka közben is lehet jelentős különbségeket tapasztalni. A munka végét, az eredményt érdemes megnézni, elemezni.
Tehát a jó takarító: alapvető jó jellemzőkkel bír (pl. becsületes, stb...) és úgy végzi a munkáját, hogy szeretné , ha a lehető legtisztább lenne a terület a munkája után.
A legtöbbször a jó-rossz közti különbséget az alábbiakban érzékelhetjük a velünk együtt dolgozóknak.
Egy bevásárló központban zárás előtti percekben, ha az ember bemegy egy boltba és úgy érzi, hogy ki akarják "dobni" a boltból , az a rossz eladó. A jó eladó, aki akkor is mosolyogva elad. Még akkor is, ha zárás elnyúlik emiatt pár perccel. A rossz eladót nem találjuk meg pár hét múlva a boltban. A jó eladóból üzletvezető lesz, később pedig bolttulajdonos.
Ha egy takarító cég mögött jó takarítók sorakoznak fel, akkor az a takarító cég jó!
Azért egyet nem szabad elfelejteni. Nemcsak a jó takarító cégek tudnak takarítani. Megcsinálják a munkát a kevésbé jó takarító cégek. Elvégre sokaknál az ár a legfontosabb szempont, és hát tudni lehet, hogy nemcsak egy jó Porsche képes gurulni.